Share | 
 

 Regulamin forum

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Admin
Liczba postów : 70
Join date : 26/09/2016
avatar
1. Rejestracja i konto

1. Nazwa użytkownika ma się pokrywać z imieniem i nazwiskiem postaci, zapisanymi w kolejności zachodniej (imię nazwisko). Jeśli pisarz, na którym użytkownik planuje oprzeć postać, miał pseudonim artystyczny, to właśnie to nazwisko powinno być mianem postaci (przykład - Osamu Dazai, Ranpo Edogawa, Kyusaku Yumeno). Nick nie ma prawa zawierać wyrazów uznawanych ogólnie za wulgarne, bez względu na to, czy pochodzą z polskiego, czy innego języka.
2. Avatar ma przedstawiać postać, musi być wykonany w stylu mangowym lub nawet fanartem przedstawiającym osobę realną. Ze względu na estetykę forum, zakazane jest używanie zdjęć realnych ludzi. 
3. Obowiązujące rozmiary grafiki to niezmienne 250x400 dla avatarów i maksymalne 500x400px dla sygnatur. 
4. Grafiki nie powinny zawierać treści pornograficznych ani innych ogólnie uznanych za niesmaczne. Nie powinno się również używać w nich kolorów bijących po oczach. Innymi słowy, mają być schludne i estetyczne. 
5. Jedno konto = jedna postać. Graczowi domyślnie przysługuje pięć kont, jednak jeśli uzbiera dostatecznie dużo punktów za aktywność, można wykupić miejsce na szóste i siódme konto. Każde z kont użytkownika ma być aktywne fabularnie i zadbane. 
6. Haczyk przy multikontach jest jeszcze jeden - do utworzenia drugiego konta konieczne jest napisanie 10 postów fabularnych. Analogicznie przed trzecim kontem trzeba mieć na dwóch pierwszych 20 postów, przed czwartym - 30, a piątym - 40. 
7. User mający mniej niż 6 kont może prowadzić maksymalnie dwie postacie kanoniczne bez bliższych powiązań. Wykupienie limitu na szóste oznacza możliwość prowadzenia trzeciego kanona. 
8. Kolejne postacie użytkownika nie powinny mieć większych powiązań. Mogą być w tych samych organizacjach, jednak nie za blisko siebie. Ponadto, tylko jedna z nich powinna piastować wysokie stanowisko - dajmy szansę innym. 
9. Czas na napisanie karty postaci to miesiąc od rejestracji. O przedłużenie czasu można poprosić administratora. Jeśli karta się nie pojawi w tym przedziale, konto zostanie usunięte. 
10. Miesięczna nieaktywność fabularna konta z zaakceptowaną kartą jest równoznaczna z przesunięciem go do grupy "nieaktywni". Po miesiącu pobytu tam konto postaci własnej zostanie usunięte, zaś kanonicznej - po trzech, jeśli nikt go nie przejmie. Zapobiec utracie konta można poprzez zgłoszenie nieobecności, odzyskać je lub przejąć można poprzez zgłoszenie takiej chęci albo administratorowi prywatnie, albo w odpowiednim temacie. 

2. Postać i jej karta

1. Karta postaci ma być samodzielną pracą użytkownika. Nie licząc kanonów, postać również ma być autorskim tworem, który nie pochodzi z żadnego innego tekstu kultury poza "Bungou Stray Dogs". 
2. Obdarzony zawsze nosi to samo imię i nazwisko, co realny pisarz z naszego świata, zaś jego Zdolność odwołuje się do tytułu i treści jego sławnego dzieła. Oznacza to, że postać nieoparta na pisarzu nie może mieć żadnej mocy. 
3. Dane personalne, pochodzenie i data urodzenia (dzień i miesiąc) to jedyne punkty wspólne z pisarzem. Postać nim nie jest, stanowi jedynie nawiązanie do niego. Co więcej - niewiele z nich trudni się pisaniem, jedyne przypadki kanoniczne to Soseki Natsume i Edgar Allan Poe. 
4. Nie ma możliwości tworzenia innych tworów nadnaturalnych niż Obdarzeni. Żadnych demonów, wilkołaków ani wampirów. 
5. Dla OC wiek minimalny to 15 lat. Nie tyczy się to kanonów mających mniej. 
6. Postać nie może być ani idealna ani skrajnie beznadziejna. Każdy ma jakieś słabości i talenty. 
7. Postać kanoniczna ma być odgrywana zgodnie z kanonem. Lekkie zmiany można wprowadzać, jeśli mają podstawę w życiu i twórczości jej pierwowzoru. 
8. Zdolność ma być zrównoważona i nie sprawiać, że postać jest OP. 
9. Założenie tematu w działach: telefony, relacje i historie jest dobrowolne i mile widziane. 

3. Fabuła forum

1. Fabuła ma miejsce w roku 2017 i toczy się głównie na ulicach nad wybrzeżem miasta Jokohama w Japonii. Należy traktować ją jako dziejącą się po fabule kanonicznej serii. Głównym kanonem jest manga i wszystkie informacje zawarte na forum są oparte właśnie na niej. 
2. Fabuła jest epizodyczna i oparta na rozdziałach. Koniec rozdziału zapowiedziany musi być w poście rozpoczynającym go. Administracja ma obowiązek poinformowania użytkowników o jego końcu przynajmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem, natomiast użytkownicy mają obowiązek zakończenia każdego wątku toczącego się w aktualnym rozdziale. 
3. Formą obowiązującą w postach jest trzecioosobowa narracja, prowadzona w czasie przeszłym. Wypowiedzi postaci mają być pogrubione, jej myśli zapisane kursywą. Zmiana koloru czcionki przysługuje tylko i wyłącznie administracji i mistrzom gry do zaznaczania ich akcji. 
4. Bilokacja jest możliwa tylko po wykupieniu pozwolenia na nią w sklepiku albo jeśli postać bierze udział w pracochłonnym wątku mającym duży wpływ na fabułę forum. Użytkownicy bilokacji mają obowiązek określania chronologicznej kolejności wątków w swoim temacie w dziale z historiami. 
5. Obowiązuje poprawna polszczyzna w postach. 
6. Każdy wątek zawierający treści nieprzeznaczone dla osób poniżej osiemnastego roku życia (stosunki płciowe i drastyczne akty przemocy) muszą być oznaczone czerwonym ostrzeżeniem +18 na początku każdego posta w wątku. 
7. Można mieć swoich NPC (np. Mori automatycznie otrzyma pozwolenie na prowadzenie Elise na tym samym koncie), tworzyć lokacje na rzecz gry (mieszkania, miejsca pracy, albo po prostu jakieś miejsca; te nie muszą być realne)  itd.
8. Minimalna długość posta to 5 zdań. Są one wizytówką forum i powinny dobrze się prezentować. 
9. W jednej lokacji może się dziać tylko jeden wątek w danej chwili. Pozwoli to na utrzymanie porządku w tematach. Jeśli jakieś miejsce jest blokowane, należy poczekać dwa tygodnie od ostatniego posta (zakładając, że któraś ze stron piszących nie zgłosiła nieobecności) i można je uznać za wolne. 
10. Jeśli wynik walki nie jest ustalony z góry przez graczy, wszystkie czasowniki odnoszące się do ataku lub obrony powinny być w trybie niedokonanym. To, czy postaci uda się coś zrobić, rozstrzygnie MG przez rzut kostką. 

4. Zachowanie

1. Podstawową zasadą jest szacunek wobec innych użytkowników. Każdy na niego zasługuje, nieważne, czy się z nim zgadzamy czy nie. Po drugiej stronie też jest człowiek, który ma uczucia. 
2. Brak karty postaci oznacza brak możliwości pisania postów fabularnych i offtopowych. 
3. Zakazane jest zmienianie koloru, rozmiaru i typu czcionki na chatboxie, podobnie używanie wszelkich kodów na przesuwanie tekstu - istnieje możliwość, że zepsują chat. 
4. Wulgaryzmy nie muszą być cenzurowane, jednak należy pamiętać o umiarze w nich. 
5. Drogi czytelniku regulaminu, jeśli tu jesteś, pojmujesz go i przyjmujesz do wiadomości w pełnej krasie - napisz w ciekawostkach, za co twoja postać ceni kapelusz Chuuyi, to jest po prostu go ładnie pochwal. 
6. Gracz ma obowiązek dostosowania się do uwag administratora, jednak ma prawo do przedyskutowania sprawy na PW, jeśli uważa, że niesłusznie go upomniano. 
Każda kłótnia ma być rozwiązana na gruncie prywatny; robienie przedstawienia na chatboxie lub w jakimś temacie jest zabronione. 
7. Na forum stosowane są kary w formie wyciszeń chatboxowych. Gracz niereagujący na upomnienia słowne zostanie wykopany z chatu, po trzech takich natomiast otrzymuje wyciszenie na czas od 15 minut do godziny. W przypadku dalszych przewinień następuje usunięcie konta (OC) lub ban na dane konto do czasu, aż ktoś się po nie zgłosi (kanon). 
8. Poza szacunkiem, godną pochwały postawą jest dystans do tego, co się dzieje. Nie ma sensu obrażać się o cokolwiek. 
9. Pamiętaj, że nie masz się czego bać. Forum ma być wspólną zabawą. 

5. Admin i Mistrz Gry

1. Najwyższy organ władzy  stanowi administrator forum. 
2. Poza tym jest to człowiek - myli się, choruje, ma obowiązki i trzeba to uszanować. 
3. Ma możliwość pełnienia funkcji MG, sprawdzania kart postaci i wprowadzania na forum zmian, jednak ma też obowiązek informowania o tym graczy w odpowiednim temacie. 
4. Może wyznaczyć użytkowników do pełnienia funkcji MG, sprawdzania kart lub moderacji poszczególnych części forum. 
5. MG i admin ma obowiązek do zaznaczania swoich akcji kolorem - ten powinien być czytelny i niezbyt jaskrawy. 
6. MG nie jest administratorem i nie ma jego uprawnień. 
7. Administracja ma obowiązek reagowania na wszelkie propozycje i pytania graczy.
8. Nie funkcjonują informatory ani nic podobnego. Ingerencje MG zwykle są ustalane z graczami. Przypadkowe wynikają tylko z treści rozdziału.
9. Podobnie jak admin, MG ma być absolutnie bezstronny. Nie ma mowy o wyżywaniu się na nielubianych osobach/postaciach. 
10. Nabór na MG będzie prowadzony tylko wtedy, gdy będzie to konieczne.





Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://straydogs.forumpolish.com
 
Regulamin forum
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Regulamin forum
» Regulamin forum
» Regulamin Forum i Gry
» Łowcy Wampirów
» Regulamin Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Stray Dogs PBF :: Prolog :: Zasady Gry-
Kody oryginalnego stylu forum stworzone przez Okhmhakę. Obrazki użyte na forum nie są własnością administracji; zostały jedynie przystosowane pod forum. Jeśli jesteś autorem któregoś z nich i nie życzysz sobie, by był na forum, skontaktuj się z administracją.
If we used your art and you feel uncomfortable with it, contact Chuuya.